lucka nummer 12: berätta om musik som inspirerar dig.

Nu har vi kommit halvägs i Emily Dahls julkalender.
 
 
 
Som en fortsättning på 20- talsinlägget!
 
Första gången jag hörde den här låten visste jag inte vad den hette eller hur jag skulle få tag på den. Den var ju så bra, så magiskt bra! Till slut hittade jag den och kunde lyssna på den obegränsat på Spotify. Benny Goodman, "Sing! Sing! Sing!"
 
Det är mycket musik som inspirerar mig vid olika tillfällen. Men den här låten är nog lite mer speciell än alla andra. Jag vurmar så mycket för svunna tider och känner att den här låten, och storbandsmusik överhuvudtaget, bär med sig noter som doftar av 30- talselegans, dansaftnar iklädda sammet, plymer och och plutröda läppar. Det inspirerar mig till att dansa swing, dricka champagne ur kupade glas med goda vänner, skriva en bok om hemligheter och mysterier, leta vackra gamla klenoder.
 
Lite storbands- och jazzfavoriter har jag samlat för den som är intresserad på en gammal Spotify- lista Bourgogneröda läppar och svunna tider.

Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0