en himla massa författare

Läste ut "ABC- morden" av Agatha Christie igår, så idag blir det en runda inom biblioteket innan jobbet. Den var för övrigt bra, en väldigt intressant upplösning! Jag tror det blir Selma Lagerlöf härnäst, antingen "Löwensköldska ringen" eller "En herrgårdssägen". Eller kanske Maria Gripe. "Skuggömman". Har ni inget att läsa, läs Maria Gripe!

Min svensklärare i högstadiet hade sina egenheter, bland annat något som nästan säkert var en Strindberg- förälskelse. Två författare lyckades hon dock introducera för mig och inte förstöra under lektionerna genom lästvång eller ett evigt tragg - Jonas Gardell och Selma Lagerlöf. Det kan jag tacka henne för.


Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0