med en enkel tulipan uppå bemärkelsedan




Tårtbak!




målarkluddiga händer, rosa, sprakande tårtljus och besjungen!



Idag fyller jag 22, och fastän klockan knappt passerat lördagslunch så har det varit en födelsedag som jag aldrig upplevt innan. Eftersom jag förtidsfirade i Lund igår blev det ingen frukost på sängen, väntan på ett tåg som inte kom och en telefonautomat. Men snart är det dags för tjocka släkten att komma på tårtkalas, så som brukligt är!

Inför firandet igår bakade jag en underbar jordgubbs- och citrontårta signerad Leila Lindholm. Jag kalaspyntade bordet med små nyplockade blomsterknippen och jag blandade fläderblomssaft och städade så det stod härliga till, iförd min favoritkjol och mitt nya vackra förkläde.

Santie kom med dubbla överraskningar; ett fantastiskt kort, en jättefin present och en bonuspresent, som var canvasdukar, färg och penslar. Så satte vi oss efter tårtan och målade, målade, målade tills färgen var slut och ögonen trötta. Ett perfekt firande!


Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0