lite som en flickbok

Jag brukar alltid säga, att jag i min ungdoms glada dagar blev alldeles för påverkad av mammas gamla flickböcker som jag slukade. Böckerna om Lotta och Jolly, främst Jolly. I ärlighetens namn är nog de mina största influenser i livet - jag tabbar mig ungefär lika ofta som de gör, om än kanske inte i lika stor grad alla gånger.

Det senaste, som jag tyckte var väldigt roligt och som jag egentligen inte förstår varför syster och Sanna kallar det "typiskt Sandra", det handlade om en Mer med smak av päron.
I kön till godisdisken på bion beslutades det att jag skulle beställa till både mig och Sanna, för det skulle gå fortare då. En liten popcorn och en päron-Mer skulle hon ha. Tjejen i kassan frågade om drycken skulle vara stor eller liten. Ptja, tänkte jag, hon ville ha en liten popcorn, då vill hon säkert ha en liten Mer också.
Sannas min när hon fick den här minililla juice-boxen var väldigt rolig, och hennes reaktion ännu roligare. Men nu har jag blivit "åh, det var typiskt Sandra" och "din syster vet inte hur man beställer" med alla i närheten.

Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0