mångsysselsättning

Så, vad har jag kommit fram till i mina desperata försök att finna det yrke i vilket jag kan gå upp i med hela min själv (ja, utopi- varning)?

Jag är ta mig tusan en mångsysslare. Jag vill lite hit och lite dit, och kan lite om mycket.
Det känns ju som ett himla seriöst yrke att satsa på. Mångsysslare. Såvida man inte bor i Stockholm och har kända föräldrar så är det nog en hopplös sysselsättning att satsa på.

Så jag söker vidare. Och läser biografin om Tage Danielsson i hopp om att finna lite inspiration. Att kunna lite inom många olika saker innebär dock också att man bara är lite halvbra på en massa. Och det duger liksom inte.

Det är lika bra att ta fram dammsugaren och käka rostat bröd så länge. Äta rostat bröd, det är jag i alla fall briljant på att göra.

Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0