denna dagen ett liv

Efter blott två timmars sömn stod jag, med påtryckningar från morgonpigga Sanna, emot frestelsen att strunta i föreläsningen och sova istället. Med en halv dags facit i handen så inser jag att det bättre valet hade varit att stanna i sängen, tryggt omhuldad av mitt fluffiga täcke.

Men jag lever numera efter Barney Stinsons visdomsord, when I get sad I stop being sad and be awesome instead.

En mer peppande version av när livet ger dig citroner, gör citronsaft.


Man blir mer hjälpt av att vara grymt bra än att bara vara ledsen.  Heja Barney!


För er som orkat läsa såhär långt i min nuförtiden ganska platta blogg, så kan jag berätta att resten av dagen bjuder på studier light, pyttipanna, kanelbullebak och resten av den underbara filmen My fair lady, som jag började titta på igår. Den är vacker, rolig och Audrey Hepburn visar verkligen vad hennes skådespelartalanger går för i den här filmen.


Now I'm 'onna move mee bloomin' ars elsewhere.


Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0