material world, material girl

Min nya fina touch- mobil anlände idag. Teliabutiken ringde och meddelade det faktum under lunchen. Håhåjaja, inte kunde jag vänta tills tandläkarbesöket på tisdag med att hämta den (eftersom jag ju inte kunnat släppa taget om den lilla folktandvården i småstan) och åkte till Hässleholm i expressfart efter alla föreläsningar och all studieinformation.
Efteråt kände jag mig rätt tom. En ny mobil, kul i två minuter. Glädjen förringades lite av att jag upptäckte att ryggsömmen på min tusenkronors- blazer tänjts ut. Men jag märker det alltid, efter inköp blir jag alltid liksom litet ihålig, för det är ju så, att konsumtion inte gräver så mycket annat än hål - hål inombords, hål i plånboken.
Nu vill jag inte köpa annat än förnödenheter på ett bra tag. 
Och en väska för den andra är trasig.

Det jag egentligen vill komma till är att det är dags att lära sig att den sanna glädjen verkligen inte är köpglädje. Och att det finns så många andra därute i världen som har det så mycket sämre än mig, medan jag sitter och gnäller över att min mobil är si och att min dyra blazer är så, när jag faktiskt har exempelvis andra kläder i garderoben.

Tack Credo för inspirationen!

Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0