en the ark- fanatikers idylliserande



Sedan våren 2007 har jag gått i The Ark- törst. Den stillades något av biljetten till "Jesus Christ Superstar" med herr-snart-pappa-för-första-gången Salo förra året i januari, men nya musikaliska mästerverk signerade the Ark och Ola Salo har jag fått vänta på. Mer eller mindre tålmodigt.

Glad som ett bi på en blomsteräng kastade jag mig över Spotify när en kursare berättade att låten låg uppe. "Superstar" heter den senaste singeln, Ola är nyklippt och låten är så bra som det blir när det är The Ark (rättare sagt oerhört väldigt mästerligt fantastiskt bra). I den första refrängen i videon ovan byter de ut munktröja och jeans mot de karaktäristiska glamrocksoverollerna, och rysningarna vibrerar genom kroppen och jag tänker att nu är världen rätt igen. The Ark är tillbaka med ett nytt album den 26 april!


Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0