You are holy

Årets första april susade förbi nästan obemärkt. Barndomens planerande av skämt och bus under årets officiella lurardag har nästintill ersatts av en likgiltighet. "Lurar jag någon idag så gör jag". Dessutom lurar och skämtar jag med folk mest hela tiden, det är få som faktiskt går på mina aprilskämt.

Men igår, när klockan var bra mycket närmare den andra april än sista mars, då fick jag till ett helt improviserat lur som nästan fick mamma att tappa hela hakan. Jag skrattade gott och klämde fram årets första och sista "April april din dumma sill".

Sillen som för övrigt ligger och spinner mot mitt ben just nu. Påskmys!
Men idag är det också långfredagen (inte bara kalas och fredagsmys!), och jag kommer att ta en stund åt att tänka över vad dagen egentligen står för och över det enorma offer som utgjutits för oss. Det gör mig tacksam, och det är min tro att tacksamhet gör en människa glad.

Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0