en petitess

Läste en intervju i söndagsbilagan på jobbet. Det handlade om en rullstolsbunden tjej som drabbats av en muskelsjukdom som hon hade diagnostiserats för tio år tidigare. I artikeln satt de och sa atta ja, eftersom inte internet fanns då så fick hon slå upp vad det var för en sjukdom i medicinböcker.

Vänta, vänta vänta... rewind. Eftersom internet inte fanns för tio år sedan? År 2000 minns jag distinkt att mina klasskamrater och de äldre ungarna på skolan satt vi lunarstorm vareviga rast. Redan ett år innan dess letade jag upp dikter på internet, det enda jag kunde göra på nätet var att söka på startsidans sökmotor.
Jag undrar om Aftonbladet eller Kvällsposten eller vad det var tror att vi levde på stenåldern för tio år sedan. "Eftersom internet inte fanns". Suck och storfail på er, sluta att få folk att känna sig så gamla, haha!

Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0