en liten lista

Eftersom jag har en avslappnad torsdagkväll så hittade jag en lista hos Niotillfem. Som jag gjorde. Hejhejhej.

min bästa vän är Sanna! Niotillfem-Sandra skrev att det där att kunna ringa någon när man är ledsen visar hur nära man är. Sanna kan jag ringa till om allt - glad, ledsen, arg, gnällig, sur, kinkig, skrattig, lycklig, tjatig, nojjig.

när jag borstar tänderna är jag ofta superdupernoga och borstar i många minuter. Fast på sista tiden har jag blivit litet slarvig om kvällarna eftersom jag är så trött.

när jag lagar mat diskar jag under tiden. Mitt kök är himla litet och där måste man nästan diska upp efterhand för att få plats. Och så slipper man ju en massa trist efter maten!

jag är rädd för ensamhet.

den värsta känslan är ensamhet och att vara bland en massa människor som man tycker kan något mycket mer än man själv borde kunna. Så kändes det när jag började i kören- alla kunde men inte jag så därför hörde jag inte hemma där. Som en katt bland hermelinerna.

den bästa känslan är att få ligga i sin älskades famn.

jag är bäst på schlager. Kan sjunga utan och innan hela natten lång!

jag är sämst på att ha tålamod. Allt vill jag göra nu nu nu!

jag lyssnar på juliga körlåtar, eftersom vi i Bella Voce ska ha stor julkonsert imorgon.

jag pratar snabbt och ibland ganska slarvigt. Jag har mycket att säga och ibland känns det som att man måste säga det snabbt för att den som lyssnar inte ska förlora intresset. Eller så har jag bara mycket som också ska sägas nu nu nu.

jag tycker om att äta god mat tillsammans med släkt och vänner, skratta och skoja och ha det trevligt tillsammans. Och små kissemissar med lurvig päls.

kärlek är det största!

i somras var jag på tåget största delen av tiden, eftersom jag ville åka hem till Lund och mitt hjärta hela tiden efter jobbet långt borta.

sist jag grät var idag för att jag hade haft en jobbig dag och för att jag ringde Posten och fick veta att min älsklingsring kommit bort i all postyra.

när jag vill tänka lägger jag mig tyst i sängen och blundar och tänker.

när jag bakar med Sanna blir det alltid fel och alltid roligt.

just nu tänker jag på att imorgon är det julkonsert och sedan får jag äntligen träffa min pojkvän igen.

idag har jag ringt en massa viktiga samtal, lånat en massa viktiga böcker, övat en massa viktiga sånger och ätit en massa viktiga lussekatter.

ikväll ska jag öva och vila och beställa julklappar

imorgon kommer jag handla mer julklappar, låna fler böcker, sjunga på konsert och komma hem och pussas.

min mobiltelefon är med mig at all times. Dör utan den.

när jag vaknar på morgonen snoozar jag hur länge som helst innan jag orkar masa mig upp. Mornar är hemska!

om jag var ett djur skulle jag vara Sanna sa iller (eller var det vessla?) men det vill jag inte. Jag hade nog varit en giraff, kanske.


Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0