gnäll nummer trehundratjugosju

Fy tusan, vilken dag. En enorm kontrast mot igår! Dagen började ungefär i ottan med att jag inser att jag i städyran igår slängt påsen med mina nya och nästintill oanvända träningsskor (det tog mig ett och ett halvt år att ens inhandla ett par för träningen, jag tycker att det finns roligare saker än så att konsumera).

I alla fall. Lagom irriterande. Dagen fortsätter lika underbart med att jag under pendlingen till jobbet drar på mig både halsont, huvudvärk och visdomstandvärk. Sedan får jag vänta i en halvtimme på Malmö Central. Frysa på busshållplatsen. Och sen var folk missnöjda och tjuriga och jag bara dog lite inombord och ville hem, dra täcket över huvudet och somna om i den varma famn som jag lämnat hemma.

Hemfärden sedan tog mig en och en halv timme. Från Malmö till Lund. Hungrig eftersom jag enbart ätit ett choklad sedan frukost, och kissnödig eftersom jag väntat så länge och dessförinnan släckt törsten med vatten. Hemma smäller jag i mig det sista brödet och går och lägger mig. Giv mig styrka.
Nu ska jag i alla fall titta på "Den store Gatsby" och överväga att gå till affären och köpa frukost och mjölk inför imorgon. Ja. Jag borde faktiskt göra det.

Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0