going on 23 and old

Satt och zappade igår, och stannade en stund på Mtv, som för en gångs skull faktiskt spelade musik. På Music tv, what do you know?
Flickälsklingarna Tokio Hotel spelade, och jag tänkte att detta spektakel måste jag faktiskt titta lite på. Vad är grejjen? Och snälla ni fans, peka inte högaffeln mot mig än; jag insåg att anledningen till att jag tycker att de är lite lustiga, det är för att jag är gammal.

23 år i år.
Där satt jag alltså igår och tittade på sångaren. Huvaligen, tänkte jag (nästan), vilken frisyr! Varför ser man ut så, ser tonåringar ut så idag?
Och ja, det var den avgörande stöten. Jag tänker precis som lilla gammelmormor tänkte om mormor under 50- talet, att dagens ungdom och dess mode, och denna rockmusik, ojojoj, ska man verkligen se ut sådär i håret?

Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0