i'm on your team!

"Stjärnor på slottet" är ett riktigt givande program. Jag brukar titta när det är någon stjärna som intresserar mig figurerar. Förra säsongen tittade jag när Jonas Gardell skulle hålla hov en dag. Denna omgång tittar jag under de dagar då sångarnas sångare Tommy Körberg och författaren och tillika skåningen Björn Ranelid får bestämma dagsordning (och kanske ser jag lite fler avsnitt än så).

Idag var det Ranelids dag. Och han är väl skön, denne man! Han pratar som ett helt diktverk så fort han öppnar munnen, han är ödmjuk och kärleksönskande. Han berättade bland annat om smutskastningen från Linda Skugges håll för en tid sedan, hon hade som vanligt snickrat ihop någon slags egen feminism (lindaskuggeism) och hånat hans böcker och hans utseende. Hemskt tröttsamt. Där har vi en person som kör sitt eget race - över alla andra.
Jag hejar på Ranelid!

Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0