på rätt spår, tror jag

Så, bloggen. Då var det dags för ännu ett av våra nattliga samtal. Det börjar bli ganska många nu - höstens rutiner har börjat falla isär. Imorgon ska jag börja bygga upp dem igen, det lovar jag. Heders!

Idag har jag haft mina funderingar om denna svenskakursen jag läser nu. Varför gör jag det? Det är inte alls som humaniora, och det verkar så svårt, speciellt med grammatik. Kommer jag att klara det? Har jag egentligen någon nytta av det, eller borde jag göra något annat?
Den lediga tiden i veckan har jag inte ägnat åt studier alls. Men hela tiden har de gnagt någonstans i maggropen. Så inatt läste jag lite, med grannens tv-bas som bakgrund. Och det slog mig, under tiden jag läste, att det är så rätt att jag läser denna kursen nu, och nu gäller det att sluta leka runt på universitetet och bara lära inför tentor.
Nu har jag funnit vad jag ska läsa (gode Gud, låt mig bli antagen!), tack vare alla dessa månaders, dessa års framtidsångest och universitetsterminer som tickat iväg med en alldeles rasande fart.

Den kurs jag valt nu leder på intet sätt i en annan riktning. Den kommer att komplettera, även om den inte får finnas på min kandidat, så har jag den, som en värdefull gåva. Men nu måste jag vara ordentlig!
Madeleine valde verkligen rätt underrubrik till min nya header: "Den som söker skall finna".
Och som jag har sökt!

Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0