tanter, flickor, karlar och hela tjocka släkten

Kameran fick följa med i väskan igår, men jag hade alldeles för roligt för att ha tid att fotografera!

Det är alltid så trevligt när vi träffar "revingarna", mammas sida av släkten. Igår var vi hos mormor och morfar i nästan tolv timmar, och vi åt och åt och åt och lilla Selma sa att hon hade ätit så mycket så att det spände i magen.
Mellan desserter och "nattamaud" och tårtor så hann vi med mycket bus och lekar; min morbror och min morfar blev Ingvar Oldsberg och Björn Hellberg för en tid under På spåret. Jag och Selma tittade på en massa olika dvd- filmer på hennes lilla bärbara dvd-spelare (varje film fick vara på ungefär två minuter eller mindre). Favoriten var "Ducktales", vad den nu kan heta på svenska, och hon tyckte att det var så roligt när jag började dansa och sjunga med, så det blev mycket "Ankliv, wohoo" igår.
När jag och fina Sanna skulle ordna lite Så ska det låta blev det först lite protester, men jag kände min släkt väl- när vi väl delat upp lag och satt igång med första grenen så tog tävlingsinstinkterna över och alla sjöng, skrattade, tjattrade och protesterade, och jag hade lika gärna kunnat sjunga på opera, så hes vart jag efteråt! Ett otrrrrroligt bra betyg!

Släktens lilla treåring fick mig och Sanna att dra fram den gamla utklädningssäcken i klädkammaren, och vi förvandlades till tanterna Inga och Ester, två karltokiga, gitarrspelande och skrytande skvallertanter, och och som tösen skrattade!

Till slut tog dock även min energi slut. I den elfte timmen ville lillan leka jagad, men det orkade jag inte. Istället satt vi quinnor och pratade medan karlarna spelade sitt älskade Hjärter.

Hoppas att vi snart ses igen!

Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0