om böcker



Under grundskoletiden var jag hela klassens lilla bokmal. Jag låg alltid som ohotad etta på listan som min sjundeklasslärare förde över de sidor vi redovisade att vi läst, ja,  jag låg flera hundra boksidor framför klassens stjärnelev.

Med de senaste årens universitetsstudier har antalet lästa böcker som jag läser för min egen underhållnings skull varit lågt. Och de böcker jag hittar på biblioteket under sommaren har en tendens att tråka ut mig så till den milda grad att jag inte ens orkar läsa ut dem. Sedan försöker jag läsa dem någon stund senare, läser om allt jag läste året innan och slutar sedan igen.

Två böcker som råkat ut för denna behandling är "Svindlande höjder" (!) och "Sommarsquash tokolosh". Jag kan verkligen inte lyckas läsa färdigt dem!

Sommarens bästa bok har varit "Fru Björks öden och äventyr" av Jonas Gardell.

Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0