bröllop bröllop bröllop bröllpop

Åkte hemifrån vid tjugo i tio imorse för att masa mig till jobbet och blev nästan lite tårig när jag stängde av bröllopsupptakten. Där, bakom kassaapparaten, sitter jag och lyssnar på de 95 procenten av kunderna som vida brett gapar att de skiter väl i det jäkla kungabröllopet. Jag, som nästan inte ville något hellre än att få se åtminstone själva vigseln live.

Men tack gode Gud för SVT Play! Hann inte mer än hem förrän jag slog upp laptopen och knappade och tryckte för att komma rätt. Nu är jag lugn i själen för nu har jag äntligen sett bröllopet. Phew. Gudomligt vackert! Jag dog nästan lite, så fint var det!

EDIT

Nu har jag läst och tittat och förkovrat mig lite i dagens bröllopshändelser. Det blir så varmt inom mig när hela det svenska folket samlas och hurrar för att hylla kärleken. Och kärlek är det, det ser man i de förstulna kyssarna, blickarna och gesterna som Victoria och Daniel ger varandra.


Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0