screw bloggpaus, jag pluggar ändå inte

Vilken fantastiskt dag! Jag vaknade halv sju av att solen sken och att näsan var täppt. Det var varmt och jag hade en skälig ursäkt till att ta bussen.
Mellan skolan och biblioteket, när jag passerade en liten kullerstensbelagd gata utanför universitetsbyggnaden, slog det mig hur tyst och biltomt Lund var. Kanske var det mina förkylningsdöva öron som uteslöt billjuden, men inte syntes det några på stora stadsvägen heller. Syrenerna hänger som druvklasar över trottoarerna. Jag vet att det nog doftar alldeles ljuvligt.
Och "Berlinerpopplarna" var inlämnad IDAG på biblioteket, hur fantastiskt är det inte att jag nu har den liggandes på mitt köksbord och bara väntar på att tentaplugget ska vara över?

Fina dagar gör mig friskare. Just nu vilar jag så att jag kan få fira en speciell födelsedag. Födelsedagsfirande är också sånt man blir friskare av.

Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0