somliga går med trasiga skor och allt det där

Mina sjuka sushi cravings (trots att jag åt det för bara lite mer än en vecka sedan) dämpades på ett ställe som hette Zen här i lund. Grymt god sushi! Lite synd bara att de där rullarna var rullade i frön istället för i sådant där grönt. Sushi- termerna är inte de mest välputsade, som ni märker.

Gårdagens missöde var att jag hällde soja på bordet istället för att doppa sushin i det. Sedan var det ett obehagligt gammalt fyllo som satt på en bänk och stank och skrek okvädningsord efter förbipasserande, och jag och Sanna (min sushikompis) råkade dessvärre ut för det. Jag tar inte åt mig vad sådana människor säger, men det gör ont i mig att det överhuvudtaget sitter nedalkoholiserat folk längs gatorna och låter allt elakt i själen drabba och skrämma främlingar. Det skrämmer mig att det är vad deras liv går ut på. Alkohol och elakheter. Och att de inte får någon hjälp, trots att deras alkoholism på inget sätt är särskilt dold.

Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0