comeback

Det är verkligen inte min dag idag. Och upplägget på etnologikursen är det sämsta jag varit med om under min universitetstid, och hemtentan känns sniken och hemsk eftersom två av tre frågor baseras på en artikel i en tidsskrift som inte finns att låna utan MÅSTE köpas. Pungar man inte ut klarar man inte hemtentan. Vad hände med att man skulle kunna låna eller kika i referens-ex om man inte hade pengar? Ja, här passar det bra med en känga!

Dagens känga:
går till Etnologiska Institutionen i Lunds grundkurs. Dåligt upplägg och elakt upplägg.

Dagens fina:
den söta och ovetande granne som har ett oskyddat nätverk som jag kan mejla viktiga mejl på, eftersom Bredband 2 ännu en gång inte fungerar. Och här är en känga till, till Bredband2, som genomför ett "planerat driftarbete" utan att informera sina kunder. Så många dagar som det gått sammanlagt när det här himla bredbandet inte har fungerat under min tid i lägenheten, det är säkert uppe i en halv månad. När det är uppe i en månad totalt så ska man kanske be att få slippa betala en månadsräkning. Skärpning, faktiskt, jag vet inget annat bredbandsbolag i Lund som har problem och ligger nere lika ofta som Bredband2!




Det ni säger
Postat av: Bredband2

Hej!



Ville bara påpeka att det är Lunds Energi som genomfört driftarbete. De ska ha gått ut med information om detta den 13/10 (http://www.lundsenergi.se/Privat/Aktuellt/Underhallsinformation/101013-OS-uppgradering/) både på hemsidan och via mail/brev.



Omläggningen i sig ska vara klar, men har fått en del följdproblem på sina håll, vilket tekniker jobbar på i detta nu. Om du fortfarande har problem kan du testa med att koppla förbi eventuell kringutrustning och tvinga nätverkskortet att släppa och förnya ip-adressen (ipconfig - release/renew). Hjälper inte det bör problemet felanmälas.

2010-11-09 @ 11:08:14
URL: http://www.bredband2.com
Postat av: Sandra

Fast det är kanske inte så ofta som man loggar in på Lunds Energis hemsida och några brevutskick har inte jag fått se i alla fall. :)

2010-11-09 @ 17:05:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0