pippi på ärten





Åh, den glädjen när jag drog upp persiennen imorse och fann hela exteriören täckt av vit, orörd snö! Det är kallt som in i nordens och nu har hösten definitivt övergått i vinter. Såhär såg det förresten ut i vintras, eller rättare sagt i mars (vår?) när jag var i hufvudstaden och halkade runt i Gamla Stan timmen innan mitt X2000- tåg tog mig hem till lilla London (Lund). Jag är glad att jag inte bor i Stockholm för där var det ännu huttrigare än här!

Och vet ni? Nu tänker jag titta på några avsnitt av Pippi Långstrump.


1

Spela trumpet utan trumpet är det svåraste som finns
                                                         -
Pippi Långstrump

Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0