I'm gonna charleston back to charleston



Ännu en Halloween till ända!
På festen igår var min maskeraddräkt som sagt en återanvändning av 2008 års 20- talsfestklänning. Dock lyckades jag ändå lägga 300 kronor på vissa finjusteringar, så som ett brett paljettband med en stor fjäderplym, ett paket extrafjädrar och låtsasblod. Jag använde inget av detta i min kostym- jag hittade bättre hårlösningar, en gammal fjäder och låtsasblodet glömde jag bort!

I vilket fall så blev jag totalnöjd med resultatet! Jag lockade mitt långa hår, små hårslingor i taget, satte upp det därbak för en luftig 20-talskort frisyr och lät två lockar hänga kvar fram. Runtom hamnade ett paljettband med en isatt fjäder. Klänningen är från Buttericks (ni ser inte den eftersom jag inte hade någon som kunde fotografera mig) och är en rak, svart sak med fransar uppe och nere och med ett paljettband att knyta långt ned på midjan. Till detta, långa svarta sidenhandskar, ett lååångt pärlhalsband, ett cigarettmunstycke och en fjäderboa.
För att komma in i rätt tidsanda flödade den här spellistan från högtalarna.

Kvällen bjöd på många roligheter och jag och min pojkvän fick minst en röst (av några främlingar) i maskeradtävlingen i kategorin "Best couples costume". Vann gjorde Hattmakaren och Hjärter Dam från Alice i Underlandet.

Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0