att komma tillbaka och flytta iväg

Äntligen börjar den här sommarens torrperiod ta slut. Med torrperiod pratar jag givetvis inte om något vädermässigt. Regn och fukt har väl varit ledorden för sommaren 2011. Nej, jag pratar om den där perioden när alla är upptagna av jobb alternativt semestrar och det går inte för allt regn i världen att få till några trevliga fikor eller kvällar. Men nu är semestrar slut. Sommarjobbstiderna (för mig!) börjar sina. Vännerna kommer åter till Lund och jag gillar det. Fast det är en vän som kanske inte kommer tillbaka till Lund alls, och det är min bästa. I skrivande stund packar hon ner det sista i sin studentlägenhet i flyttkartonger. Vart hon sedan styr kosan vet hon inte ens själv. Men eftersom hon tagit examen och är färdig med studentlivet gissar jag att Lund är ett avslutat kapitel.

Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0