lucka nummer 13 - berätta om din favoritsak i ditt hem.

Jag tycker verkligen om att omge mig med vackra saker och personliga ting, det är något jag är mycket nöjd med. En sak som jag tycker extra mycket är tingesten som agerar linneförråd och soffbord: min mormors gamla brudkista.
Kistan är lite skavd här och där och är en målad träsak med mycket florala mönster, prickar och snirklar. Precis under locker sitter ett hjärtformat lås och framsidan är rikt dekorerad med liknande mönster som ni ser på ytan här ovan. Alldeles uppe vid locket och låset står det "Maj-Inger anno 1954". Mamma har alltid haft kistan hemma och de senaste åren har den stått under vår svarta trappa därhemma. När jag skulle flytta argumenterade jag till mig den genom att antyda min stora kärlek till arvegods. Och den är verkligen bra i en studentlägenhet där det inte finns så mycket garderober, jag vet inte alls vart jag skulle göra av alla mina påslakan, handdukar och dukar om jag inte kunnat lägga dem alldeles äppeldoftande i en trädoftande kista med botten tapetserad med det sötaste hyllpappret från 50-talet med små äpplen på.

Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0