lucka nummer 14 - berätta om ett fotografi som någon annan tagit på dig.

Här är jag och Sanna ute på ett av våra rövarstråt. Innan fotot togs hade vi promenerat oss igenom Hans Backar i Lund för första gången med kameran i hand (jag hade gjort Sanna till min modell för en dag). Bara stunder efter att fotot togs valde vi en grusväg längs en nästan uttorkad bäck, och sen över en stor gata och ett tu tre - Sandra och Sanna gör det igen. Går vilse.
Historien skulle kunna sluta med att det börjar duggregna, jag ringer mamma och hon får leda oss hem. Men åh nej. Efter väginstruktioner kommer vi plötsligt till en stor tegelvägg där det står Victoriastadion och då vet vi var vi är. Så fort vi kommit över stora vägen går vi över gräsmattan som svänger ner i en backe mot gå- och cykelvägen. Jag är glad och springer och studsar fram och på väg ner halkar jag i leran och försvinner rullandes och studsandes nedför slänten. Efter att hon sett att jag är ok bryter Sanna ihop av skratt. Mina nya, vita tygskor är förstörda men jag skrattar också, lite av chock men ganska mycket eftersom det måste ha sett så ofantliget roligt ut med en tjej som bara försvinner nedför en slänt sådär!

Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0