lucka nummer 1 - berätta om dig själv.

Något sent de här första av decemberdagar hittar jag Emilys kalenderuppmaning. Så, här börjar min berätta-julkalender och under lucka nummer 1 berättar jag om mig själv.


Tjätt plätt, de flesta av er som läser vet säkert redan mycket väl vem jag är. Jag heter Sandra, är 24 år och Lundabo sedan snart tre och ett halvt år. Att börja plugga i Lund och sedermera flytta hit är förmodligen mitt livs bästa beslut. Jag har pluggat en himla massa (arkeologi, konsthistoria, religionsvetenskap, etnologi och svenska bland annat) och försöker nu göra något slags vettigt av denna humaniora. Det kostade mig många ångestfyllda nätter, många tårar innan jag slutligen kom på  vad jag ville göra med mina studier. Nu vet jag på ett ungefär.

När jag inte pluggar älskar jag mer än allt annat att umgås med mina kära vänner. Näst efter detta kommer fotografering och min nya besatthet lindy hop. Jag har nog aldrig pysslat med något som ger mig samma lycka och glöd inombords. En hemlig dröm jag har är att någon gång få skriva en bok och på min dator finns så otroligt många utkast och första kapitel så jag kommer inte ens ihåg att jag skrivit alla. Ibland låter de förvånansvärt bra, ibland fnissar jag lite åt mig själv. Bland mina vänner är jag känd som schlager-Sandra tack vare mitt brinnande engagemang för Melodifestivalen. Schlager lyssnar jag nu inte enormt ofta på längre, inte som förr. Musik lyssnar jag massor på och jag har väldigt blandad smak. Nuförtiden går jag ofta och jazzar till Billy Holiday eller Glenn Miller och har tröttnat på min gamla vapendragare Carola.

Motton tycker jag är viktiga att ha och jag avslutar med några av mina bästa. -
"Var mot andra som du vill att andra ska vara mot dig" - en högblank gyllene regel.

"Tänk inte så mycket, bara gör"- myntat av mig själv en gång i gymnasiet för ibland borde man inte analysera allt.
"Utan tvivel är man inte klok" - sagt av Tage Danielsson, en av mina förebilder.

Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0