egnahus- drömmar i min lilla barack (repris)

Såhär tänkte jag mig mitt drömhus i våras. Mycket är fortfarande detsamma, en del har ändrats. Dock inte det stora ljusa trähuset. Men släng gärna in en stor, spännande vind att gömma saker på.
Fin inspiration, hur som haver.


Alla bilder är från tidningarna Lantliv och Leilas country living

Jag tjatar om och tänker jämnt och ständigt på mitt hus på landet. Ja, jag har inget än, men mitt drömhus på landet. Ni har förmodligen redan läst om det.

Tidningarna Lantliv och Leilas Country Living är perfekta för lite inspiration, och nu får vi snart avnjuta Underbaraclaras alldeles egna och efterlängtade magasin.

Om jag själv skulle sätta några etiketter på den stil jag tänkt mig huset och dess inredning och rum, så skulle det bli en mix av inspiration från Madicken, folklore, ljust, familjen Bennets hus i den senaste Stolthet och Fördom- filmen, 1800- tal, sekelskifte, 50- tal, bohemiskt men husligt. Ungefär lite såhär:


Ett ljust ljust gult eller vitt trähus med många stora, ljusa fönster.


I trädgården finns det bersåer och syréner, saftkannor och platser att avnjuta solsken och skymning på


Pelargoner, blomsterfång, ljusa tapeter eller vitmålat


Ett karamelligt kök fyllt med innehållsrika glas- och plåtburkar, blomkrukor, broderade kökshanddukar


Blåvitt, blåvitt, blåvitt - älskar! Slitet, krukor och blommiga tapeter




Gamla detaljer lite överallt.

Ni är alla välkomna, när jag väl har kommit dit!


Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0