rensa i röran


1

Den här boken av iordning-fixaren Nina Strandberg skaffade jag mig för något år sedan. Kanske två.
Jag rekommenderar den verkligen! Ni vet, ibland blir man (jag är i en sådan period just nu) helt tokig på alla saker man har och som inte verkar ha någon bra plats hemma. Det märks extra mycket i en liten lägenhet. 21 kvm gör det omöjligt att hamstra och samla. Då måste man se till att rensa ut och omorganisera med jämna mellanrum. Vill du inte köpa boken så ger Strandberg några tips i månadens nummer av Hus och hem.

Trött på att behöva se den där ansamlingen sladdar under skrivbordet som jämt och ständigt? Inspirerad av "Röj och rensa" kom jag på en budgetlösning som egentligen inte kostade mig någonting och som blev väldigt snyggt.

Jag tog en gammal skokartong och i den enda kortänden skar jag ut ett halvt hål på själva lådan och ett halvt hål (lite mindre) i locket. I med kontaktuttag och sladdar i lådan och stäng med locket. Eftersom man skurit som man gjort kommer sladdarna inte vara i vägen för en ordentlig stängning. Sedan kan man pynta locket med bilder om man vill. Själv klistrade jag ett notpapper på mitt lock, stilrent och snyggt.

Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0