en bild säger mer än tusen ord



 

Under ett tillfälle i höstas åt jag sushi tillsammans med en kär gammal kursare. Hon visade ett fotoalbum som hon påbörjat och vi reflekterade över hur roligt vi tycker att det är att bläddra i föräldrars och morföräldrars gamla album. Nu hamnar ju allt på datorn och i bästa fall facebook, men vad händer sedan då? Kommer jag att starta upp den externa hårddisken och visa mina barn digitala bilder i tusen olika mappar?

 

Svaret är nej. Så jag gick och köpte en underbart fin klippbok på Åhléns och här kommer jag att sätta mina bilder (långt mer roligt och kreativt än ett vanligt fotoalbum). Nu har jag skickat inte mindre än 80 bilder från 2010 och 2011 på framkallning. Klart inte alla, jag har valt ut speciella tillfällen och godbitar som jag tror kommer vara roliga att ha med.

Fler projekt under våren:
- lära mig laga sushi med Sanna
- hitta en kyrka att gå i tillsammans med Sanna
- eventuellt något mer. Förra våren tog jag ju pianolektioner och det tyckte jag mycket om. Men än vet jag inte vad min nya kurs kommer att innebära, den kommer att bli mer handgriplig än det jag läst innan. Håll tummarna för att jag gillar den för jag hoppas på att vilja ta en kandidat i det om ett och ett halvt år!


Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0