en bortglömd skatt

För första gången på väldigt länge var hela familjen samlad hemma igår. Jag och min syster jobbade och skulle sova hemma. Mamma och pappa ska ändra om mitt gamla rum till sitt och jag har därför fått i uppgift att ta ut allt jag vill spara från diverse samlingsutrymmen i rummet.
-
I nedersta skrivbordslådan, som inte öppnats sedan jag flyttade för tre år sedan, fann jag en tjock, svart bok. När jag öppnade den på måfå för att ta reda på innehållet upptäckte jag att det var en gammal dagbok från 2007 som jag helt glömt bort att jag hade!
-
Det var som att hitta en bortglömd skatt. Det mesta däri var det vanliga som man finner i sådana böcker; arga avreaktioner och funderingar om livet och kärleken. Dock förvånades jag av verser jag författat och sedan glömt bort och av meningar och stycken som jag inte trodde att jag kunde skriva, det är ju sådant man läser i fina böcker!
-
Så i några inlägg framöver ska jag dela med mig av det jag fann i den där dammiga gömman. Dela med mig av en bit Sandra, 20 år, som nog såg mer skönhet i livet än vad hon trodde.

Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0