mitt liv de senaste fem dagarna

Nu är jag tillbaka från en ögonbedövande vacker vistelse i Dalsland där jag besökte en väldigt fin familj, nämligen min pojkväns. Det har varit händelserika och lata dagar, i ett landskap där solen nästan aldrig går ner.
Vi gjorde utflykter till bland annat Nordens Ark där jag för första gången fick skymta vargar, tigrar och leoparder, men sorgligt nog inget lodjur eller vildkatt. Gräset var grönare på andra sidan för en killing som tagit sig igenom stängslet och in till en annan hage och järven låg och klappade sig om magen och visade sina vassa tänder.
Vi besökte också Smögen (jag kan förstå att det är populärt!) där det fanns safirblått vatten och pistagegröna hus.
Och på gården på en udde långt borta från civilisationen hade vi allt som oftast besök av två familjer Kanadagäss med så söta små gässlingar, som fällde ut vingarna när de sprang efter sina föräldrar.
-
Däremellan latade jag mig på en enslig strand med Poirot och vadade ut till en ö och klättrade på klippor med mitt hjärta. Jag har blivit oförskämt brun och har just matchat mitt nya somriga jag med en sommarkonsert med min kör Bella Voce.

Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0