sjung om studentens lyckliga dag

Emmas studentdag inleddes för mig med växling till utländsk valuta och inhandlande av törstsläckare deluxe- fin, fransk, rosa lemonad i söt flaska.
I Helsingborg springer alla studenter nedför en stor trappa och sedan sju varv runt en staty.
Sanna och Algot.
Den glada studentgrisen som, som vanligt, var vacker som en dag. På väg till bilen stötte bi på en fotbollsnalle som delade ut godisaskar.
Det var studentkalas ute på landet hos släktingar till studenten. Himla trevligt och himla god mat!
Jag och Sanna var bjudna, hej hej!
Länge åt vi, drack och dansade (ingen uppskattade mina musikval som var två låtar av Arvingarna). Sedan begav sig Emma ut för att festa vidare natten lång och vi andra gamlingar (jag, Sanna och Emmas pojkvän och min granne Andreas) åkte hem för att sova.

Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0