vi kommer alltid ha paris, denna staden äger vi

De flesta av er har redan sett bilderna på facebook (jag gissar att de flesta som läser har mig som vän där)- så här kommer lite nygammalt.
-
Paris var fantastiskt roligt och bra på alla sätt och vis, jöss i himelen vad jag har upplevt och skrattat och hittat på hyss. Anne är en alldeles utmärkt reskamrat! Efter lite allvar vid Seines boklådor (där jag fyndade en gammal fransk Sverige-karta och ett gammalt modemagasinsomslag från början av 1900- talet) sprang vi in i Paris dyraste paraplybutik och köpte de två billigaste paraplyerna eftersom det öste ner. Vi åkte karusell och handlade INTE på dyra Gallerie Lafayette. Vi stod enbenta och hoppandes framför Notre Dame men var högtidligt tysta inuti. Vi åkte till toppen av Eiffeltornet och struntade i Louvren (eftersom Musée D'Orsay verkade mycket roligare). Vi tolkade konstverk och fnissade under planerandet av projekt Francois de Gaulle, en baguette som vi ville posa med på franskt vis på olika platser i Paris. Med påritat ansikte och en tricolor instucken i ena sidan gjorde vi Paris och roade både inhemska och turister. Avslutningsvis lemonad och dessert vid ett blinkade Eiffeltorn. En helt underbart bra resa, med andra ord!

Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0