brudar på vift i köpenhamn

Igår reste jag och min vän Anne till Köpenhamn för att spendera dagen med olika roligheter.
Det var vägarbete ungefär överallt men Köpenhamn är så himla fint ändå! Först gick vi in på ett tisdagsgratis Nationalmuseum och tittade på olika saker.
Vi gick också och åt nyttigt och efter det beställde jag varm choklad. På Baresso i Danmark får man varm mjölk och en bit choklad på en pinne som smälter i mjölken, det var tufft. Det smakade väldigt gott, speciellt det i botten.
-
På eftermiddagen gick vi till Planetariet och lärde oss om universum, gravitation och tittade på en film om livet i oceanen i IMAX- format. Efter halva filmen blev allt becksvart och en förvånad röst sa: Filmen har gått i stykker, den har gått mitt av (på danska då). Så vi fick pengarna tillbaka och det kändes helt ok.
Det roligaste på hela dagen var när vi gick in i en bröllopsbutik och bestämde oss för att för första gången i våra liv sätta på oss brudklänning. Vi låtsades att vi snart skulle gifta oss, jag efter sommaren och Anne skulle ha ett strandbröllop nästa vår. Det hela slutade med att jag hittade en galet fin klänning som jag helt klart skulle kunna tänka mig att ha om jag gifter mig en dag, fast slöjan var lite för lång. Åh vad vi skrattade!

Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0