den fjortonåriga universitetsstudenten


Sandra 6 år gammal?


Sandra 13 år?

Om det händer en gång är det lätt att förbise. Hände det två gånger börjar jag ta det som en förolämpning. Två gånger i mitt liv har jag handlat energidryck, ni vet sådana där som det är femtonårsgräns på. Femton.
Första gången bad de om leg. Ok, tänkte jag förvånat. Visst att jag kanske kunde vara under arton men under femton?

Igår köpte jag igen. Stod vid självutcheckningen och jag ombads vänta på kassavärden när jag dragit streckkoden på de förbjudna dryckerna. Tänkte att hon skulle titta på mig och direkt inse att hon kunde trycka bort varningen. Men icke. "Jag jag få se legitimation?" Paff drar jag fram körkortet och hon utbrister chockat att ja, det var ju lugnt. Det var ju bara tio år sedan jag var fjorton.

Att jag ser tio år yngre ut kan jag väl trösta mig med när jag är 34 och ser ut som 24. Det är väl så det funkar nu, eller? Annars är det orättvist.

Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0