vardagslyx

När man är student och har ett kylskåp i modell Nils Karlsson Pyssling så har man 1) inte råd 2) inte plats att sväva ut för mycket med matinhandlandet. Det blir liksom mest det nödvändigaste, det lättaste, snabbaste och allt det där. Inte som den gammal vän jag har med ett stort kylskåp och vettig inkomst som hade två olika sorters ost i en ostkupa, fjorton olika sorters juice och en massa extra roligheter.

-

Därför känns det sådär extra fint när man väl kommer på sig själv med att unna sig. För ibland gör man det utan att tänka på det. Man går förbi en hylla i affären och kommer på att man nog är väldigt sugen på just det där. Och utan att reflektera för mycket så köper man det och sen kurar man upp i soffan med Melissa Horn, en fin text framför sig och ett fat med hembakta tekakor och det där som man unnade sig själv – Lemon Curd. Då känns livet genast lyxigt, mysigt. Speciellt om man hör en duschstråle i bakgrunden och man vet att just nu är jag ensam och det är bra, men snart kommer han ut ur badrummet med handduken kring midjan och ger mig en puss mitt i allt det där fina. Och då blir det bara ännu bättre.


Det ni säger
Postat av: nicole

fin blogg! :D kolla gärna in min också <3

2011-03-20 @ 20:33:50
URL: http://helgoemupparna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0