a picture of

A picture of you in your room.
Min lägenhet är bara ett rum, ett rum som både är sovrum, matrum, arbetsrum och vardagsrum på en och samma gång.
-
A picture of you very drunk.
Sannas erotikparty i vintras, herrejisses vad rolig den kvällen var! När vi kom till nattklubben stod jag i singstarbaren med en paljettklädd transvestit och kickade ass  tills jag var så hes att folk frågade om jag var tondöv och det var dags att åka hem.
-
A picture of you on your birthday.
En födelsedag har jag firat nere i Lund och det var min tjugoandra. Då bakade jag tårta ändan från grunden och fick målarfärg, tavlor och penslar i present.
-
A picture of you in one of your favourite outfits.
Jag har inte så mycket outfitbilder (läsa inga) alls. Jag har inte ens några andra slags bilder på några favoritkläder. Så brudklänningen jag drog på mig i Köpenhamn får bli en bubblare!
-
A picture of you making a goofy face at the camera.
Goofy faces all around. Anekdot - det här foto togs av Sanna (höger) i Pantheon, Rom. I samma sekund som bilden togs gick en dam förbi och sa att det var hiskeligt vad ni såg fula ut, skulle hon ta en fin bild på oss? Vi skrattade lite och sa att det fick hon.
-
A picture you miiiiiight have edited to make yourself more attractive.
Mindre och rakare näsa och lite retuscherad hud...
-
A picture of a night you regret.
Det hände inget speciellt som jag ångrar, men jag hade gärna gjort om hela den kvällen.
-
The most recent picture of you.
-
A picture of you being ridiculous.
En dag fick jag för mig att jag skulle klä ut mig till clown och fotografera mig själv.
-
A picture of you showing off a new haircut/color.
Nyklippt och nyfärgad (något jag önskar att jag var nu).
-
A picture of a time in your life that's over, but you wish it wasn't.

Förra våren, som var den utan tvekan bästa våren i mitt liv!
-

A picture of a time in your life that's over, and you couldn't be more thankful that it is.
Året efter gymnasiet då jag jobbade någon dag i veckan och gjorde inget annat de andra dagarna. Arbetslös, med andra ord. Alla mina vänner utom en var borta på äventyr och jag var fast i en stad som jag hatade.
-
A picture of you when you were anything but happy.
Trean i gymnasiet var både skitbra och skitdåligt. Vi lämnar det där.
-
A picture of you that you had no idea was being taken.

Inte direkt min bästa fotomin...
-
A picture of you when you were a different person than you are now.

Det här är jag 2006, för fem år sedan. Då hade jag andra drömmar, andra ambitioner och var en annan person än nu. Jag är äldre nu. Mindre naiv.
-
A picture of you with someone you love.

Min bästa vän och jag!
-
A picture of how you'd like the world to see you.

1
-
A picture that describes how you'd like to spend every day.

2
Kärlek, skratt, glädje, lekfullhet och närhet.
-
A picture of a time when everything was changing.

Ny stad, ny lägenhet, nya vänner, nya intryck, förändrade drömmar.
-
A picture that makes your heart hurt.

Såhär stolt ser min katt ut när hon sover. Hon är så himla fin och gó så det värker i hjärtat.
-
A picture that makes your heart smile.

Mina underbara föräldrar i Thailand!
-
A picture of one of the best nights of your life.

En bild tagen på morgonen till en av de bästa dagarna och nätterna i mitt liv. Den dagen håller jag inlåst i mitt hjärta men den innefattade en utflykt, äventyr, regnbågar och katträddning.
-
Funnen här

Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0