en ledig stund och en lista.

Listor är så sjukt bra. Den här är snodd-snodd från Emma.

Jag längtar efter:
- pysselkvällar och bakdagar men min fina vänner hela hösten och vintern.
- "Momo eller kampen om tiden" på Malmö Stadsteater i början av december.
- "Les Miserables" på Malmö Opera i januari (jag längtar så fasligt!).
- solsken och vår.
- utomlands.
- praktik!
- flytta till en riktigt riktig och fin lägenhet.
- nya "New Girl"- avsnitt!


"Welcome Winter, please leave your shoes at the door."
(klicka!)

Jag ledsen över: Att det är november. Jag har aldrig fasat för vintern som jag gör just i år, jag vet inte varför. Kanske för att jag knappt fick något sol och bad i somras. Åh, och jag är ledsen över att dygnet inte har fler timmar (ibland) och att kursen jag läser är så dålig.

Jag är glad över: Mina vänner, så klart! Jag är glad att jag har så fina människor omkring mig. Och så är jag glad över att jag äntligen skrattar igen.

Jag äter helst: Har en sushi- period just nu. Och löskokta ägg vareviga morgon.


Jag ser fram emot med skräckblandad förtjusning: Framtiden.

Det finaste jag vet: Att skratta tills magen gör ont, värme och närhet, mina vänners alla fantastiska och roliga egenskaper och egenheter (som Sannas påhittade ord), fräknar och axelkyssar.

Jag läser: En bra student kan skriva kurslitteratur. Det kan inte jag. Inte heller läser jag särskilt mycket böcker. Just nu har jag påbörjat "Anne på Grönkulla och Drömmens Uppfyllelse" för trehundrasjuttonde gången, bara för att den gör mig så glad. Skräckromantik som Edgar Allan Poe är också fint, Poirot eller en massa bloggar.

Jag är galet stressad över: framtid, utbildning, jobb och praktik. Typ som alla andra.

Jag lyssnar helst på: har så sjukt blandad musiksmak. Just nu gillar jag min höstlista väldigt mycket.

Why we love Tchaïkovsky
Jag drömmer om: Paris till våren och ja, framtiden igen. Jag lever väldigt mycket i nuet men jag roar mig ibland med att tänka på allt roligt och spännande som kommer att hända. Paris till våren, till exempel.
Jag blir nostalgisk av: jag minns väldigt mycket till musik, så mycket minnen en låt kan innehålla! Jag tittar också mycket på gamla foton.

Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0