those who still think that listening isn’t an art should see if they can do it half as well.

Min vän Anne och jag satt och slet håret över en enerverande marknadsföringstenta på Kulturanatomen igår.
"Vet du, de ska sätta upp Momo i Malmö", (eller något i den stilen) säger Anne plötsligt och jag blir alldeles pirrig när jag sedan förstår att hon menar Michael Endes "Momo eller Kampen om tiden". Ni vet, Michael Ende som skrev "Den oändliga historien", filmen med en rosa lyckodrake som ser ut som en väldigt snäll hund.
-
Den älskade Momo läste jag första gången i sjunde klass och jag föll direkt. Det är en magiskt fin och tänkvärd bok som handlar om konsten att lyssna, om stulen tid och om en sköldpadda som har ord inskrivna i skalet. Boken är skriven för ungdomar och teatern är en familjeföreställning, men vem bryr sig? Den här boken är så fantastisk och borde läsas mer av vuxna. Så spring och låna eller skaffa er egna biljetter till föreställningen på Malmö Stadsteater!

Det ni säger
Postat av: E L L I E

Vad är det du säger?? Du menar väl en rosa lyckodrake som se ut som Vincent xD

2011-09-30 @ 08:46:29
URL: http://ellinoridamaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0