visdomsord

Jag njuter av en någorlunda lugn dag. Förutom att klockan ringde tidigt för att påminna mig om att gå till tvättstugan.
-
Bloggen ligger inte på is även om det kanske verkar så ibland. Ni vet. Ibland känner jag mig stark och säker för att det i nästa sekund är en del av mig som dör av saknad. Därför är bloggen inte så aktiv just nu. Ofta ligger inspirationen lite för långt bort för att jag ska nå den. Något som nästan alltid får mig att må bättre är citat. Citat känns liksom sanna, som en sanning som någon smart människa någon gång kom på. Citat ljuger inte.
-
Det här fann jag på en väns status på facebook:
-
It took me years to understand this, but now I know:
braveness is not the absence of fear but rather the strength to keep on going forward despite the fear.
- Paulo Cohelo
-
Eller den klassiska what doesn't kill you makes you stronger.

Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0