släpper väder.

När jag var yngre hörde jag mycket skämt om att man skulle prata om vädret om man inte hade något annat att prata om. Att det var ett säkert kort på tillställningar för att inleda en konversation. Herregud, tänkte jag, det är något klyschigt skämt för hur mycket kan man egentligen prata om väder?
Som vuxen (jag misstänker att jag numera räknas som en sådan) har jag mer och mer insett att det inte är något skämt. Helt plötsligt kommer jag på mig själv med att sitta där på praktikplatsen, mest varje morgon och definitivt varje dag, och diskutera dagens väder, månadens väder, årstidens väder och väder sedan flera år tillbaka. När man kan fylla ut en hel frukostrast med att prata väder är, då får man nästan full pott på vuxenpoängen.
Så när vi nu ändå pratar om väder - i måndags var jag i Helsingborg, vädret var väldigt vårigt och solstrålarna studsade högt på isen och jag knäppte den här bilden i någon park. Jag vet inte om "Fanastisk" är någon nyskapande blandning av "fantastisk" och "fanatisk" fast mest tror jag att någon bara tappade ett "t".

Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0