anyone fancy a butterbeer?

 

Min nya obsession är chai latte. Alltså, jag har smakat det någon gång och tyckt att nä, det där var väl sådär. Men häromdagen fick jag fan i mig och köpte en skummig chai latte ändå. Herregud vad gott!
 
Ända sedan jag som 13- åring läste om hur Harry Potter satt och drack skummig honungsöl i ett snöglittrande Hogsmeade har jag haft en idé om hur honungsöl måste smaka. Och med chai- skum på överläppen tänkte jag plötsligt att det smakar ju precis såhär (även om chai latte inte innehåller ett uns honung vad jag vet)!
 
Tänk er också min glädje när jag hittar en mjölkskummare i kökslådan som Sebastian haft som bidrag till vårt bo. Så nu, nu ska jag lära mig att göra en hemmagjord variant så att jag inte behöver springa på café i tid och otid, utan istället krypa upp i soffan med muggen i händerna och Mad Men på tv. 
 
 
 

Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0