äkta vara.

 
 
Det är så skönt att komma hem från jobbet och sätta i sig kakor och mjölk. Ikväll blir det ännu mer jobb (lite mindre stillasittande) när jag åker till en av Malmös restauranger för att hålla i en mordgåta. Visst låter det spännande? Gästerna bjuds på middag och blir tilldelade en varsin karaktär, ett tu tre så kommer jag in och blir mördad. Sen gäller det för gästerna att lista ut vem som är den skyldige... 
 
Ni har väl inte missat Tutanchamun- utställningen på Malmömässan? Min pojkvän ville åka dit tills jag berättade för honom att det var kopior och inte originalartefakter som ställdes ut. "Vad är det för intressant då?" Ja, vad är det för intressant med artefakter och konstverk som inte har, i det här fallet, auran och doften av tusentals år under ökensand? Är det värt att gå och titta på? Och om man hade gått dit och tittat i tron att det var de äkta föremålen, hade man inte då fått precis samma upplevelse? I Sydsvenskan igår fanns ännu ett bidrag till den eviga diskussionen om originalitet och äkthet.
 
Nu ska jag mjuka upp kroppen med yoga innan jag cyklar genom stan igen med min bästa polkaprickiga blus från Asos.
 
 
 
 

Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0