tre trappor upp.

Vår lägenhet ligger alldeles för många trappor upp. Utan hiss. Jag har märkt att om jag irriterar mig på något så går det fort att komma upp (ibland har jag till och med varit på väg upp på vinden). Idag hade jag mycket att bära och tänkte således att jag skulle irritera mig på något. Då slog det mig att idag har jag absolut ingenting att irritera mig på och jag är inte ens på lite dåligt humör. 
 
Jag trivs riktigt bra nu och har till och med lust att ta itu med städning och diskning med stort engagemang. Min sambo är på föreningsmöte och det känns fint att veta att han snart kommer hem. Solen sken idag i Malmö innerstad och jag satte mig en stund på trampbåtsuthyrningens brygga efter jobbet. Och så tänker jag på senaste tidens myckna skrivningar om lycka och lyckoforskning och att svenskarna är lyckligast i världen. Det är roligt att se att lyckoforskning och fokus på trivsel på arbetsplatser får sådan fokus. 
 
Så tänker jag, där på min brygga, att jag är en av de där lyckliga svenskarna. Just idag inte olycklig för något alls. Sådana stunder behövs. För som vi alla vet så är livet fyllt av missöden och det är inte alltid det känns som att saker går ihop. Men jag läste att om man fokuserar på allt som är positivt så kommer man att hitta det som är bra i de flesta situationer och det är med det jag fortsätter den här hösten.

Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0