om två olika människor men ändå en och samma.

Hej!
 
Det blir en kanonintensiv månad för mig med dubbel- och trippeljobb och gud vet vad. Kul, stressigt, berikande, magsår... den här hösten handlar allting verkligen om jobb och karriär, planering och strategier. Tänk om jag vetat detta som hippie-flätad 17- åring, att jag skulle viga min själ och såhär mycket tid åt karriär. Ja, ni läste rätt, hippie. Jag ville heala, läka kroppen och själen med örter och kristaller och leva självförsörjande och arbeta med naturterapi och för att skydda djur och natur. Nu är jag lite mindre naiv och ser saker mera krasst än vad jag gjorde då, har andra mål och andra intressen. Då ägnade jag en massa tid åt att sitta i stillhet för att finna mig själv. Det var först när jag reste mig ur min lotusställning och gick ut och mötte världen som jag fann mig själv och vad som gjorde mig glad och varm om hjärtat. Det var det sätt som passade mig bäst. Men vad mycket jag lärde mig under den tiden som jag fortfarande bär med mig idag.
 
Nu sitter jag alltså här och planerar karriären och är mindre rädd än då för att välja fel. 
 
17 år med buddha-pärlor kring handlederna.

Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0