60 frågor.

1. Hur gammal är du? 25, fyller 26.

 

2. Hur gammal känner du dig? Beror på. Ibland känner jag mig helt lastgammal, ibland känner jag mig rätt ung. Känner mig med andra ord som min egen ålder.

 

3. Vad har du gjort i dag? Är hemma sjuk igen, så jag har sovit, tvingat i mig frukost och mediciner plus tittat lite på Vänner och lagt upp auktioner på Tradera.

 

4. Vilken film såg du senast? Star Wars episode IV igår kväll.

 

5. Vem ringde du senast? Pappa, men han svarade inte.

 

6. är du besatt av någonting? Historia really gets me going, och böcker.

 

7. Är du rädd för blod? Nej, bara i stora mängder.

 

8. Beskriv platsen du befinner dig på just nu? Vårt svala, fina sovrum. Väggarna är vita och alla möbler är vita. Här finns en säng, två nattduksbord, en bryå, en gigantisk garderob och en klädhängare. En väldigt behaglig plats.

 

9. Kan du nämna fem statsministrar under 1900-talet i Sverige? Kan försöka: Tage Erlander, Olof Palme, Göran Persson, Per-Albin Hansson och heter han Ingvar Carlsson?

19-årig Miljöpartispingla (se badgen)
 

10. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga? Nej och har säkert fel på sista.

 

11. Vilken färg är dominerande i din garderob? Blått och svart.

 

12. När vaknade du i dag? Först när Sebastians klocka ringde, sen klockan 7.00 när jag egentligen skulle gått upp. Sen sov jag till klockan 9.00.

 

13. Vilken är din favorithögtid? Julen, allt mys och ljus och bakning och pynt. 

 

14. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu? På samma plats fast under varmare och friskare omständigheter.

 

15. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till? Thailand. Det var trevligt att vara där men det sa mig inte så mycket.

 

16. Hur vill du tillbringa din pension? Med nära och kära, med energi och genom att vara aktiv. Var vet jag inte men säkert någonstans i Sverige.

 

17. Vad lyssnar du på just nu? Just nu- ingenting. Har inte heller någon hang-up på en låt, tråkiga jag.

 

18. Har du någon gång brutit ett ben? Nix.

 

19. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl?  Ägg, vitlök, parmesan, creme fraiche, pasta.

 

20. Vem är din favoritkändis? Hm. Ryan Gosling eller Zooey Deschanel.

 

21. Vad är du på för humör just nu? Glad för att jag är piggare, lite uttråkad.

 

22. Vilka världsdelar har du varit i? Europa och Asien.

23. Snarkar du? Nej.

 

24. Vilka yrken har du provat på? Diversearbetare, kassörska, värd, instruktör, kultursekreterare (som praktikant) och utbildningsadministratör.

 

25. Hur går du helst klädd? Fin klänning. Bara ben och ballerinaskor.

 

26. Vilket stjärntecken är du född i? Kräftans.

 

27. Vilket är ditt favoritgodis? Det varierar. Chokladslantar hamnar alltid i godispåsen, gillar även fruktkolla. Och allt som är surt!

 

28. Vad sa du senast? Jag sa till telefonsvararen på jobbet vad jag hette, var jag jobbade och att jag var sjuk. Tråkigt. Innan dess önskade jag sambon en bra dag på jobbet.

 

29. Vilket var ditt bästa ämne i skolan? Musik och svenska.

 

30. Vad har du på dig just nu? Pjamas.

 

31. Vilken är din favoritaffär? Oj. Hm. Mataffären :) Ica Caroli har ett fint sortiment.

 

32. Vad har du för storlek i kläder? 34-36.

 

33. Vad har du i dina fickor? Kvitton, godispapper och skit (i jackfickan).

 

34. Vad köpte du senast? Ett choklad, citron och Actimel.

 

35. Hur många gånger har du flyttat? Fyra.

Nyinflyttade i Malmö i augusti... trodde aldrig att vi skulle få rätt på allt!
 

36. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med? Bok, båt, solglasögon.

 

37. Är du morgon- eller kvällsmänniska? Det varierar. I grunden kvällsmänniska men sedan jag började jobba heltid är jag alltid trött på kvällarna. Kommer inte upp tidigare på morgonen för det.

 

38. Senaste filmen du såg på bio? Skräckfilmen Mama, riktigt bra! Dog nästan.

 

39. Har du blivit sydd någon gång? Tror inte det.

 

40. Har du någon gång badat naken utomhus? Nej, tyvärr. Inte sedan jag var liten, i varje fall.

 

41. Vad åt du till frukost?  En kan jang- shot, fil med müsli och en Ibuprofen.

 

42. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan? Då skulle jag snart gå ut nian och mitt liv som nyinflyttad i stan började bli bättre. Jag fick bättre självförtroende och fick fler kompisar i klassen.

 

43. Har du någon gång åkt dit för fortkörning? Har aldrig ens blivit tagen åt sidan av polisen, hade antagligen fallit ihop av skräck om det skulle hända.

 

44. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig? Min nästkusin Selma som förra måndagen ritade en fin teckning till mig, med regnbågar och hjärtan. Det blev jag så glad för!

 

45. Vart lägger du din mobiltelefon när du sover? I dockningsstationen så att den kan laddas.

 

46. Vad var det sista du åt?  Två After Eight.

 

47. Vem är världens vackraste kvinna?  Audrey Hepburn var världens vackraste kvinna, punkt.

 

48. Är du blyg? Lite reserverad till en början, får ofta ge mig själv lite eld under baken med nya personer.

 

49. Vilken var den sista konserten du var på? Oj då. Måste varit The Arks slutkonsert på Malmöfestivalen 2011.

 

50. Vad heter du i andra namn? Carolina Elisabeth.

 

51. Har du varit med om en bilolycka? Tack och lov, nej.

 

52. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet? Har säkert berättat alla mina hemlisar för någon.

 

53. Vilken är den roligaste träningsformen? Dans.

 

54. Har du några husdjur? Önskar att jag hade en kattunge, men nej.

Mammas och pappas kattracka
 

55. Vill du gifta dig? Absolut. Hjälper min syster i planeringen av hennes bröllop och ser väldigt mycket fram emot att planera mitt eget en dag.

 

56. Var växte dina föräldrar upp? Pappa växte upp på lite olika små orter i Skåne, mamma i Östra Göinge.

 

57. Har du någon gång ringt polisen? Ja, en gång när ett larm gick hemma hos en kompis.

 

58. Har du svenskt ursprung? Ja.

 

59. Har du, eller har haft, något smeknamn? Någon testade Sandy en gång, det gillade jag inte. Min familj kallar mig Jajja, annars är det bara Sandra.

 

60. Vilka är dina största svagheter? Att jag tänker alldeles för mycket.


Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0