DIY pimpat kollegieblock.

Hej!
 
Torsdagar tycker jag är så himla deppiga dagar. Ska gå till frisören igen som ska få fixa till sina misstag (plural) och jag hoppas att jag inte kommer hem med snagg, typ.
 
Men, för att muntra upp oss lite tänkte jag ge er ett gammalt enkelt DIY-tips, såhär inför min egen återvändo till skolbänken.
 
IMGP0162
 
IMGP0163
 
Kollegieblock är nödvändiga men inte alltid så himla inspirerande att dra fram på en föreläsning. Men för en ganska billig slant kan en helt enkelt designa sitt eget! Vad man väljer att klä med är högst valfritt, men här hade jag köpt fint gammalt notpapper för några kronor på loppis som jag satte saxen i. Det behövs inte ens några instruktioner: mät och klipp ut! Eftersom mitt notpapper var mindre än framsidan av blocket satte jag dem lite på sidan och lite omlott. Skarvarna dolde jag enkelt med en bit fint presentsnöre. Sätt precis i kanten av spiralen. 
 
Limma över hela framsidan av blocket och sätt sedan försiktigt på ditt motiv kant i kant. Låt det gå relativt långsamt. Stryk hela tiden med handen över det du klistrat på för att stryka ut luftbubblor.
 
Fyll med fina texter!
 

Det ni säger
Postat av: lovisa

tycks: himla tjusigt!

Svar: Tack Lovisa, trevlig helg :)
Sandra

2013-08-29 @ 21:56:10
URL: http://polichinelle.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0