ett hem utan böcker är en kropp utan själ.

 
Nu har jag jullov! Hade egentligen tänkt jobba över idag, men eftersom jag är klar med mina timmar för veckan så kände jag faktiskt att nej, jag kanske ska ta och åka hem och läsa en bok istället. Särskilt sedan vi fick en varsin julklapp på jobbet - nämligen en varsin pocketbok. Så himla fint alltså! Älskar att få böcker. Alla fick ett varsitt omärkt paket, och sedan fick vi byta sinsemellan- först fick jag "Änglamakerskan" av Camilla Läckberg, men bytte till mig "Eldvittnet" av Lars Kepler, har hört att den ska vara bra. Men innan jag börjar med den ska jag försöka läsa ut "Madame Bovary", men ni vet dilemmat och en vill egentligen läsa den nyaste boken. 
 
Tråkigt nog väntar jag också på en kursbok som jag behöver bläddra i över julen, phew!

Det ni säger
Postat av: Frida

Hej! Letar för fullt på 20-30 tals klänning/hårband till nyår. Sökte på google och fann dig och ditt hårband från asks men hittar det inte där. Du skulle inte vilja sälja det eller ge tips på vart man finner sådant? :) Mvh Frida

Svar: Hej Frida! Kul att du hittade hit och gillade hårbandet! Tyvärr vill jag inte sälja det, hade gärna hjälpt där annars. Det enda tips jag kan ge om de inte har något på Asos är antingen att kolla typ Accessorize.com efter något liknande (ibland har de deco-inspirerade prylar) eller, om du gillar just detta hårbandet väldigt mycket, att försöka göra ett liknande med hjälp av lim och pärlor från typ Panduro. Tror nämligen att det var Asos eget märke. Ledsen att jag kan inte ge mer hjälp än så :( Hoppas du finner det du söker, så kul med 20-tals nyår :D
Sandra

2013-12-21 @ 00:11:33
Postat av: Frida

Tack för svar!:) nej hittade inget.. Men vet du var man kan hitta 20 tals hårband om man inte är bra på att göra det själv? Och klänning vart kan man finna det? Typ greats gatsby teama, så en sådan klänning typ eller en flapper klämning?:) Snällt du tar dig tid till att svara en förvirrad Frida!:)

Svar: Köpte mitt i somras så har säkert utgått... Men jag har köpt en drl sånt eftersom det är mitt favorittema, ich har hittat band bland annat på Panduro (färdiga :) ), Buttericks och typ HM och accessoarbutiker. Är ju lite på modet nu också! :) Samma med klänningar, har haft både från Buttericks, Vero Moda och nu senast Modcloth, dock tar de ganska lång tid att få. Men det är också lite på modet nu efter Gatsby, och idag såg jag faktiskt en 20-talsinspirerad klänning på HM! :) 20-tal tänker jag är allt från flapperklänning med fransar, djupringade åtsmitande klänningar, klänningar med så kallad "drop waist" (låg midja)- enkelt svart fungerar jättebra som grund och sen kör på med massa accessoarer som långa halsband, stora örhängen, hårband, fjädrar, broscher... Det finns vissa typiska klänningsmodelletv(tex drop waist) men med rätt accessoarer tror jag att man kan trolla med det mesta :) hoppas det hjälper dig, svarar så gärna! :)
Sandra

2013-12-21 @ 15:31:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0