lucka nr 11: berätta om det fulaste du vet.

 
Lucka nummer 11 i Emily Dahls julkalender, det här går ju bra!
 
 
Något av det fulaste som finns är något som jag tror att vi alla har någon gång till mans- fördomar. Det svärtar ner hela det inre, och ju mer du släpper lös dessa  tankar desto mer kommer de att härja i kroppen och intoxinera sinnet. Jag jobbar stenhårt för att förminska mina egna fördomar, förpassa dem till något glömt utrymme i hjärnan. Att vara fördomsfull är detsamma för mig som att vara till exempel missunnsam. Eller att tro att en själv är så mycket bättre än alla andra. Jag vill se det fina i alla människor, och jag tror att det finns fint i alla människor. Men låt inte den där fula fördomen stå ivägen för att få dig att vidga dina vyer.

Det ni säger
Postat av: Mia Arp

Så sant! Fördomar ställer verkligen krokben på en själv. Mitt tips är att varje gång en fördom kommer upp säga till sig själv "Det var en intressant tanke, Mia". Då försvinner den liksom...
Här är vår lucka för dagen:
http://hippiechic.blogg.se/2013/december/door-no10-something-ugly.html

Kram, Mia

Svar: Bra knep, lite som i KBT - acceptera att tanken kom upp men släpp den sen bara liksom. Tack för din länk!
Sandra

2013-12-11 @ 15:09:19
URL: http://www.hippiechic.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0